Menu Content/Inhalt
gości: 8212505
Statut Drukuj

STATUT
KLUCZBORSKIEGO KLUBU WSPINACZKOWEGO
„ZAWRAT”

I.  POSTANOWIENIA  OGÓLNE
§ 1
Kluczborski Klub Wspinaczkowy „Zawrat”, zwane dalej Klubem działa na podstawie ustawy z dn. 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. z 2001r. Nr 78, poz. 855 z późn. zmianami).
§ 2

Klub prowadzi działalność na terenie Województwa Opolskiego z możliwością działalności w całej Polsce i Europie.

§ 3

Klub może używać pieczęci i oznak zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§ 4

Klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków, a do prowadzenia działalności administracyjno-technicznej może zatrudniać pracowników.
 

II. CELE  I SPOSOBY  ICH  REALIZACJI

§ 5

Cele działalności Klubu to:

  1. działalność sportowa. kulturalna i charytatywna;
  2. rozwijanie i promowanie inicjatyw, postaw i działań sprzyjających rozwojowi człowieka;
  3. promowanie trwałych, historycznych wartości dorobku polskiej działalności górskiej;
  4. stworzenie w powiecie warunków do rozwijania działalności związanej z uprawianiem sportów górskich;
  5. organizowanie i wspieranie działalności edukacyjnej i kulturalnej związanej z tematyką górską i sportami górskimi;
  6. aranżowanie i wspieranie inicjatyw społecznych związanych z ochroną przyrody górskiej, wspieraniem sportów górskich;
  7. tworzenie systemu informacji (baza i bank danych) związanych z tematyką górską;
  8. ochrona przyrody;
  9. działalność profilaktyczna z zakresu uzależnień, przemocy i demoralizacji.
§ 6

Klub realizuje swoje cele w szczególności poprzez:

  1. prowadzenie zajęć na sztucznej ścianie wspinaczkowej;
  2. udział w pracach eksploracyjnych, badawczych, a także organizowanie grup instruktorów;
  3. prowadzenie i wspieranie różnych form działalności edukacyjnej i kulturalnej;
  4. współpracę z podmiotami krajowymi i zagranicznymi;
  5. prowadzenie działalności wydawniczej, informacyjnej i współpraca ze środkami masowego przekazu;
  6. prowadzenie doradztwa naukowego, technicznego i technologicznego, organizacyjnego;
  7. organizowanie wystaw, pokazów, konkursów, lokalnych zawodów wspinaczkowych oraz innych imprez społeczno-kulturalnych;
  8. udział w imprezach, festynach organizowanych na Opolszczyźnie;
  9. proklamowanie aktywnego tryby spędzania czasu wśród młodzieży związane ze sportami górskimi;
  10. przeciwdziałanie uzależnieniom, uświadamianie szkodliwości i konsekwencji stosowania różnych środków psychoaktywnych.
§ 7

W realizacji swych celów Klub kieruje się obowiązującymi przepisami prawnymi oraz niniejszym statutem.

III.  CZŁONKOWIE,  ICH  PRAWA  I  OBOWIĄZKI
§ 8

Członkowie Klubu dzielą się na:

  1. zwyczajnych,
  2. wspierających,
  3. honorowych,
§ 9
  1. Członkiem zwyczajnym może być każda pełnoletnia osoba fizyczna, która złoży wypełnioną deklarację członkowską i zostanie przyjęta uchwałą Zarządu.
  2. Członek zwyczajny ma prawo brać udział w życiu Klubu, w szczególności:
    1. wybierać i być wybieranym do władz Klubu;
    2. uczestniczyć  z głosem stanowiącym w Walnym Zgromadzeniu;
    3. zgłaszać wnioski i postulaty dotyczące działalności Klubu;
  3. Do obowiązków członka zwyczajnego należy:
    1. przestrzeganie postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu;
    2. czynne uczestnictwo w realizacji celów statutowych Klubu;
    3. regularne opłacanie składek członkowskich;
§ 10
  1. Członkiem wspierającym Klubu może zostać osoba fizyczna lub prawna zainteresowana merytoryczną działalnością Klubu, która zadeklaruje pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną, złoży pisemną deklarację członkowską i zostanie przyjęta uchwałą Zarządu.
  2. Członek wspierający posiada prawo uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu jedynie z głosem doradczym.
  3. Członek wspierający - osoba prawna, działa w Klubie za pośrednictwem swego przedstawiciela.
§ 11
  1. Członkiem honorowym może zostać osoba fizyczna szczególnie zasłużona dla realizacji celów statutowych Klubu lub której obecność przynosi wymierne korzyści dla Klubu.
  2. Członkostwo honorowe nadaje Walne Zgromadzenia na wniosek Zarządu.
  3. Członek honorowy posiada wszystkie prawa członka zwyczajnego, a ponadto jest zwolniony z obowiązku płacenia składek członkowskich.
§ 12
  1. Członkostwo w Klubie ustaje na skutek:
    1. dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie do Zarządu;
    2. skreślenia uchwałą Zarządu z powodu nie płacenia składek członkowskich przez okres trzech miesięcy, po uprzednim pisemnym upomnieniu;
    3. wykluczenia uchwałą Zarządu z powodu nieprzestrzegania postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu lub działania na szkodę Klubu;
    4. utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego - osobę prawną;
  2. Od uchwały w przedmiocie skreślenia czy wykluczenia przysługuje odwołanie, w terminie 30 dni, od Walnego Zgromadzenia, którego uchwała jest ostateczna.
§ 13

Zawieszenie członkowstwa:

  1. występuje maksymalnie na czas do jednego roku;
  2. rozpoczyna się w oparciu o pisemną prośbę członka i podanie przyczyny;
  3. dokonywane jest jedynie za zgodą Zarządu;
  4. zwalnia z przestrzegania praw i obowiązków na czas zawieszenia.


IV.  WŁADZE  KLUBU
§ 14

Władzami Klubu są:

  1. Walne Zgromadzenie;
  2. Zarząd Klubu, zwany dalej Zarządem;
  3. Komisja Rewizyjna;
§ 15
  1. Kadencja władz trwa 2 lata.
  2. Wybór władz odbywa się w głosowaniu tajnym Walnego Zgromadzenia.
  3. W przypadku ustąpienia w czasie trwania kadencji członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej, władzom tym przysługuje prawo kooptacji, z tym, że liczba osób dokooptowanych nie może przekraczać 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.
WALNE ZGROMADZENIE
§ 16

Najwyższą władzą Klubu jest Walne Zgromadzenie.

§ 17
  1. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należy:
    1. uchwalenie głównych kierunków działalności merytorycznej i finansowej Klubu;
    2. podejmowanie uchwał o absolutorium dla ustępującego Zarządu na wniosek Komisji Rewizyjnej;
    3. wybór prezesa i członków Zarządu oraz  członków Komisji Rewizyjnej;
    4. ustalanie wysokości składek członkowskich;
    5. nadawanie godności członka honorowego;
    6. podejmowanie uchwał w sprawach zmian statutu lub rozwiązania się Klubu;
    7. rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu;
    8. uchwalanie regulaminów wewnętrznych;
  2. Obradom Walnego Zgromadzenia przewodniczy i porządek obrad ustala prezes Zarządu, a pod jego nieobecność wiceprezes Zarządu.
ZARZĄD
§ 18
  1. Zarząd składa się z trzech osób , powoływanych i odwoływanych przez Walne zgromadzenie.
  2. Zarząd wybiera ze swojego składu prezesa, wiceprezesa-sekretarza i skarbnika.
  3. Prezes zwołuje posiedzenia Zarządu., ustala porządek obrad i przewodniczy posiedzeniom.
  4. Wiceprezes zastępuje prezesa pod jego nieobecność.
§ 19
  1. Zarząd kieruje działalnością Klubu.
  2. Zarząd podejmuje uchwały we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych dla innych organów Klubu.
  3. Do właściwości Zarządu Należy w szczególności:
    1. reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imieniu;
    2. ustalanie i korekta programów działania Klubu;
    3. podejmowanie decyzji w sprawie przyjmowania środków finansowych, rzeczowych oraz prowadzenie negocjacji z potencjalnymi ofiarodawcami;
    4. podejmowanie decyzji co do przeznaczania środków finansowych i rzeczowych na realizację celów Klubu;
    5. sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności Zarządu;
    6. przyjmowanie, skreślenie i wykluczenie członków zwyczajnych i wspierających;
    7. zwoływanie Walnych Zgromadzeń;
§ 20

Szczegółowe zasady działania Zarządu może określić regulamin uchwalany przez Zarząd.

KOMISJA REWIZYJNA
§ 21

Komisja składa się 2 członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie.

§ 22
  1. Komisja wybiera ze swego grona przewodniczącego.
  2. Przewodniczący zwołuje i prowadzi posiedzenia Komisji.
§ 23

Do zadań Komisji należy:

  1. kontrolowanie co najmniej raz w roku całokształtu działalności Klubu;
  2. wnioskowanie o zwołanie nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia;
  3. udzielanie zgody na odwołanie prezesa Klubu i członków Zarządu oraz opiniowanie kandydatur na nowych członków Zarządu;
  4. zatwierdzanie programów działania Klubu;
  5. ocena działalności Zarządu za rok poprzedni;
§ 24

Członkowie Komisji Rewizyjnej mogą brać udział w posiedzeniach Zarządu, z głosem doradczym.

V.  ZWOŁYWANIE  I  PRZEBIEG  POSIEDZEŃ
ORGANÓW  KOLEGIALNYCH  KLUBU
ZASADY  GŁOSOWANIA
§ 25

Członkowie organów Klubu powiadamiani są o terminie, miejscu i porządku obrad posiedzenia tych organów w sposób zwyczajowo przyjęty, nie później niż na 3 dni przed zamierzonym posiedzeniem, z zastrzeżeniem przepisu §26 ust.3.

§ 26
  1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd raz w roku jako sprawozdawcze i co dwa lata jako sprawozdawczo - wyborcze.
  2. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd na pisemny wniosek członków Komisji Rewizyjnej.
  3. Zarząd zawiadamia członków Klubu o terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad Walnego Zgromadzenia na co najmniej 14 dni przed jego posiedzeniem.
§ 27

Obrady organów Klubu są protokołowane; do protokołu dołącza się teksty podjętych uchwał.

§ 28
  1. Uchwały Zarządu i Komisji Rewizyjnej podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 2/3 liczby osób uprawnionych; w razie równości głosów decyduje głos przewodniczącego organu.
  2. Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają w pierwszym terminie zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków, którym przysługuje prawo głosu stanowiącego, zaś w drugim terminie - bez względu na liczbę obecnych.
  3. Jednakże zmiana Statutu, odwołanie członków Zarządu, Komisji Rewizyjnej oraz rozwiązanie Klubu wymaga bezwzględnej większości głosów przy obecności przynajmniej połowy członków w pierwszym terminie zaś w drugim - bez względu na liczbę obecnych.
§ 29

Głosowanie tajne zarządza się, jeżeli tak postanowione zostanie zwykłą większością osób uprawnionych.

VI.  MAJĄTEK  KLUBU
§ 30
  1. Dochodami Klubu zwiększającymi jego majątek są w szczególności:
    1. wpływy ze składek członkowskich;
    2. wpływy z działalności statutowej;
    3. środki pochodzące z krajowych i zagranicznych darowizn, zapisów i spadków oraz dotacji. 
  2. Majątkiem Klubu zarządza Zarząd.
§ 31

Roczne sprawozdanie finansowe przyjmuje zarząd do końca lutego każdego roku.

§ 32
  1. Klub może prowadzić działalność gospodarczą według ogólnych zasad, określonych we właściwych przepisach.
  2. Dochody z działalności gospodarczej służą realizacji celów statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między jego członków.
 
VII.  SKŁADANIE  OŚWIADCZEŃ  WOLI
§ 33
  1. Oświadczenia woli w imieniu Klubu w zakresie zarządu mieniem, a także w innych sprawach statutowych Klubu składają dwaj członkowie Zarządu lub jeden członek Zarządu i osoba upoważniona uchwałą Zarządu (pełnomocnik).
  2. W trybie podanym w ust. 1 Zarząd może ustanowić pełnomocników dla spraw szczególnych, którzy będą działać w granicach umocowania.

 

VIII.  BIURO  KLUBU 
§ 34
  1. Obsługę administracyjno - techniczną Klubu może sprawować utworzone w tym celu Biuro Klubu, którym kieruje dyrektor powołany przez Zarząd.
  2. Dyrektor Biura realizuje uchwały Zarządu i działa w granicach pełnomocnictwa udzielonego mu przez Zarząd oraz ustalonego przez Zarząd preliminarza wydatków Biura.
  3. Zasady wynagradzania pracowników Biura ustala Zarząd.


IX.  LIKWIDACJA  KLUBU
§ 35
  1. Uchwałę w sprawie rozwiązania Klubu podejmuje Walne Zgromadzenie.
  2. Środki majątkowe pozostałe po przeprowadzeniu likwidacji Klubu przeznacza się na cele określone w statucie Klubu. O ich szczegółowym przeznaczeniu decyduje Walne Zgromadzenie
 

Uwaga! Sporty propagowane na łamach www.ZAWRAT.Kluczbork.pl mogą być niebezpieczne dla zdrowia i życia.
Klub nie bierze żadnej odpowiedzialności za ewentualne wypadki zaistniałe podczas ich uprawiania.